Open mind, open heart!


Program a vállalati környezetben

2013.09.01 08:06

Miért fontos ma a meditáció és a relaxáció Magyarországon egy adott vállalati környezetben?

A válasz rendkívül egyszerű. A munkatársak, legfőképpen a multinacionális cégeknél, hatalmas nyomás alatt állnak, a stressz a mindennapi életük része, melyet nem tudnak megfelelő módszerek hiányában levezetni.  Mindezek mellett a különböző technikák segítségével a tudat tökéletesen tisztává válhat, így engedve teret az új ötleteknek, a vállalati megújulásnak.

 

Hírek:

A meditáció és a relaxáció előnye az amerikai és az európai nagyvállalatok számára már jól ismert. Külföldön a vezető cégek régen túljutottak a próbálkozás időszakán, s immár teljes erőbedobással képzik az alkalmazottakat.

 

Tapasztalatok:

A General Mills-nél, mely a jégkrém és a gabonapehely gyártásban szerzett jelentős piaci részesedést, több évvel ezelőtt bevezették már a meditáció lehetőségét. Ez hatékonyság növekedését eredményezett, melyet megfigyeltek a Google, az Apple és a Goldman Sachs befektetési bank szakemberei is cégüknél.

A Google meditációs tréningje 2007-ben indult „Search Inside Yourself” címmel. Az Apple alapítója Steve Jobs legjobb ötletei is meditáció alatt merültek fel elméjében, s ennek végeredménye mindenki számára látható az Apple termékeinek megjelenésében. A korszakalkotó design a meditáció terméke.

Láthatjuk, hogy az említett cégek, nem céljaik elérése után vezették be a meditációs technikák alkalmazását, hanem éppen a meditáció által érték el céljaikat. Steve Jobs hitt a meditáció hatalmában, hiszen tapasztalata annak erejét a mindennapi életben.

 

Csapatépítés vagy meditáció?

            Azok a vállalatok, hol a csapatépítést helyezik előtérbe, ott egyénekben gondolkodnak. Csapatot építeni csak akkor lehet, ha különálló személyként kezeljük a vállalat alkalmazottait. A meditáció nem egyénekben gondolkodik. A Tiszta Út program egységet valósít meg, nem pedig elkülönült csoportokat a vállalton belül. Egységet építünk, hogy ne az egyéni célok megvalósulása kerüljön előtérbe, hanem a vállalati érdek.

 

PR érték:

            Belső PR: a Tiszta Út relaxációs és meditációs program erősíti a cég alkalmazottainak és vezetőinek belső kommunikációs kapcsolatait. Nyitottabbá teszi az embereket, megértőbbé, a kontaktus fenntartása így nem lesz egyéni érdek többé.

            Külső PR: nagyszerű lehetőséget biztosít a külső kommunikációra, a sajtókapcsolatok megújítására, a közösségi média figyelmének felkeltésére, így irányítva az érdeklődést a vállalat értékeire, megújuló képességére, nyitottságára és korszerű gondolkodására. 

 

Szakmai cikk:

 

https://www.hrportal.hu/hr/meditacio-es-relaxacio-a-kis-kozep-es-nagyvallalatok-szamara-20130805.html


https://www.ohe.hu/blog/meditacio-es-relaxacio-a-kis-kozep-es-nagyvallalatok-szamara



 

—————

Vissza