
Open mind, open heart!
Program a vállalati környezetben
2013.09.01 08:06Miért fontos ma a meditáció és a relaxáció Magyarországon egy adott vállalati környezetben?
A válasz rendkívül egyszerű. A munkatársak, legfőképpen a multinacionális cégeknél, hatalmas nyomás alatt állnak, a stressz a mindennapi életük része, melyet nem tudnak megfelelő módszerek hiányában levezetni. Mindezek mellett a különböző technikák segítségével a tudat tökéletesen tisztává válhat, így engedve teret az új ötleteknek, a vállalati megújulásnak.
Hírek:
A meditáció és a relaxáció előnye az amerikai és az európai nagyvállalatok számára már jól ismert. Külföldön a vezető cégek régen túljutottak a próbálkozás időszakán, s immár teljes erőbedobással képzik az alkalmazottakat.
Tapasztalatok:
A General Mills-nél, mely a jégkrém és a gabonapehely gyártásban szerzett jelentős piaci részesedést, több évvel ezelőtt bevezették már a meditáció lehetőségét. Ez hatékonyság növekedését eredményezett, melyet megfigyeltek a Google, az Apple és a Goldman Sachs befektetési bank szakemberei is cégüknél.
A Google meditációs tréningje 2007-ben indult „Search Inside Yourself” címmel. Az Apple alapítója Steve Jobs legjobb ötletei is meditáció alatt merültek fel elméjében, s ennek végeredménye mindenki számára látható az Apple termékeinek megjelenésében. A korszakalkotó design a meditáció terméke.
Láthatjuk, hogy az említett cégek, nem céljaik elérése után vezették be a meditációs technikák alkalmazását, hanem éppen a meditáció által érték el céljaikat. Steve Jobs hitt a meditáció hatalmában, hiszen tapasztalata annak erejét a mindennapi életben.
Csapatépítés vagy meditáció?
Azok a vállalatok, hol a csapatépítést helyezik előtérbe, ott egyénekben gondolkodnak. Csapatot építeni csak akkor lehet, ha különálló személyként kezeljük a vállalat alkalmazottait. A meditáció nem egyénekben gondolkodik. A Tiszta Út program egységet valósít meg, nem pedig elkülönült csoportokat a vállalton belül. Egységet építünk, hogy ne az egyéni célok megvalósulása kerüljön előtérbe, hanem a vállalati érdek.
PR érték:
Belső PR: a Tiszta Út relaxációs és meditációs program erősíti a cég alkalmazottainak és vezetőinek belső kommunikációs kapcsolatait. Nyitottabbá teszi az embereket, megértőbbé, a kontaktus fenntartása így nem lesz egyéni érdek többé.
Külső PR: nagyszerű lehetőséget biztosít a külső kommunikációra, a sajtókapcsolatok megújítására, a közösségi média figyelmének felkeltésére, így irányítva az érdeklődést a vállalat értékeire, megújuló képességére, nyitottságára és korszerű gondolkodására.
Szakmai cikk:
https://www.ohe.hu/blog/meditacio-es-relaxacio-a-kis-kozep-es-nagyvallalatok-szamara
—————